Asseco HELIOS iNuvio pomohol VAGONKA INTERIORS zjednotiť agendu
História výroby koľajových vozidiel sa v Studénke začala písať už v roku 1900. Na tradície pôvodnej spoločnosti dnes nadväzuje VAGONKA INTERIORS. Tá vznikla presne 100 rokov potom. Hneď od začiatku využívala pre riadenie svojich dôležitých procesov
ERP systém. Jeho vývoj však skončil, a tak v roku 2015 prešla na komplexný ekonomický softvér Asseco HELIOS iNuvio. Ten priniesol množstvo zmien k lepšiemu.
Výroba vagónových interiérov kladie dôraz na kvalitu
VAGONKA INTERIORS, ako sám názov napovedá, sa zameriava na návrhy, vývoj a výrobu komponentov pre interiéry vozidiel verejnej dopravy. Dodáva prakticky všetky podstatné súčasti interiéru – podlahy, steny, stropy, dvere, stoly, skrine, obložné panely, vzduchové kanály a ďalšie. Jej výrobky sú preverené už desiatkami rokov v prevádzke vozidiel. Spoločnosť vlastní certifikát lepenia DIN 6701-2, certifikáty kvality ISO 9001 a 14001 a materiály používané vo výrobe, rovnako ako finálne produkty, spĺňajú požiadavky normy EN 45545. Dôraz na kvalitu a dodržiavanie výrobných procesov je tu obrovský. Na tunajších 3 500 m2 výrobnej plochy pracuje v súčasnej dobe 67 vysoko kvalifikovaných zamestnancov, ktorí ovládajú moderné výrobné prostriedky ako napríklad CNC technológie. Bez ERP systému by sa však len ťažko dala udržať vysoká kvalita a efektivita výroby.
Starý systém skončil, firma tak hľadala nový
Práve preto využívala VAGONKA INTERIORS už dlhé roky profesionálny ERP systém, ktorý predtým riadil predovšetkým chod výroby. Keď skončila jeho podpora, a tým aj ďalší rozvoj, hľadala firma jeho náhradu. Pôvodný systém bol relatívne úzko zameraný. Rad agend vôbec nepokrýval, a tak sa riešili rôzne v MS Excel, čo vytváralo priestor pre rôzne chyby pri prepisovaní dát. Firma sa preto nakoniec rozhodla ísť cestou
komplexného informačného systému a v roku 2015 zvolila moderný
Asseco HELIOS iNuvio. Ten nakoniec pokryl všetky agendy okrem dochádzky. Okrem pôvodnej výrobnej agendy výrazne pomohol napríklad aj s náročnou colnou agendou, riadením skladu či s kapacitným plánovaním výroby .
Komplexný systém priniesol množstvo výhod
„Ako veľký prínos vnímam zjednotenie všetkej agendy do jedného systému, prepojenie všetkých oblastí a procesov,“ hodnotí situáciu Ing. Marcel Matýsek, MBA, riaditeľ spoločnosti „Dôležitá je pre nás však tiež prehľadnosť a minimalizácia chybných dát.“ Podchytenie a štandardizácia všetkých
kľúčových procesov v rámci jediného ERP systému priniesli zásadné zmeny nielen v riadení kvality, ale aj v celkových možnostiach manažmentu pri plánovaní výroby, obchodu aj financií.
Samozrejme, zásadné zmeny zabehnutých procesov niekedy vyvolávajú nevôľu u niektorých zamestnancov, zatiaľ čo iný systém výrazne uľahčuje každodennú prácu. „Nie všetci zamestnanci majú radi systematickosť, ku ktorej ich HELIOS aj ja nútime. Z hľadiska dohľadania dát, reportov a administrácie však systém hodnotia maximálne pozitívne, pretože to všetko je v ňom obsiahnuté, čo im ušetrí prácu aj čas,“ opisuje celú situáciu riaditeľ Matýsek.
Priebežné inovácie v systéme priniesli do firmy množstvo
dôležitých noviniek
Asseco HELIOS iNuvio dnes vo firme pokrýva kompletnú firemnú agendu, vrátane QMS a riadenej dokumentácie podľa ISO 9001. Firma sa ale taktiež zapája do možnosti testovania jednotlivých noviniek, ktoré sa v systéme postupne objavujú. Ako jedna z prvých tak prešla na edíciu iNUVIO a stala sa aj pionierom pri využívaní zapracovanej business intelligence. Tú teraz VAGONKA INTERIORS už využíva naplno a vedenie spoločnosti v nej vidí obrovský potenciál.