Umelá inteligencia vám namieša manažérsky playlist
Na sociálnych sieťach a streamovacích službách nám podľa našich preferencií a správania namiešava zábavný obsah presne podľa nášho gusta. Svojím spôsobom nás pozná lepšie ako sa poznáme my sami. Jednoducho, umelá inteligencia nás má prečítaných.
Spotify alebo Netflix
pre manažérov
Keď to platí v zábave a na sociálnych sieťach, prečo by to nemohlo platiť aj v biznise? S určitou dávkou zveličenia môžeme povedať, že stačí zameniť pesničky a videá za grafy a tabuľky a umelá inteligencia vám namieša manažérsky playlist, ktorý vás bude baviť. Navyše vás odbremení od otravných a rutinných činností a vám zostane viac času a energie na kreovanie nových, nápaditých riešení.
Na základe vášho správania, ktoré porovnáva so správaním iných užívateľov, posúva
personalizáciu dashboardov na úplne nový level. Napríklad, ak sa v rámci svojej operatívy najčastejšie pohybujete v module objednávok, nebude vás zaťažovať nepotrebnými informáciami z výroby. Naopak, ak riešite agendu na
projektovej úrovni, budete dostávať reporty práve z tejto oblasti.
Umelá inteligencia hrá
vo váš prospech
Tak ako na streamovacích službách, ani vo výrobných a ERP softvéroch nie je nutné mať plnú databázu produktov, ktoré nepotrebujete, ale tých, ktoré vám generujú zisk.
Kým však nezaujímavé videá či pesničky zahlcujú len váš počítač, nadbytočné skladové zásoby vám blokujú cenný firemný kapitál, ktorý by ste mohli využiť inde. Opačný prípad nastáva vtedy, keď máte na sklade podstav určitých položiek a na základe toho musíte obmedziť výrobu či obchod.
Aby sa zamedzilo takýmto situáciám, softvéry s umelou inteligenciou sledujú trhy s komoditami, ktoré súvisia s vaším podnikaním. Na základe napríklad zvýšeného dopytu po určitých komponentoch dokážu predikovať možný vývoj a upozornia vás, aby ste zvážili nákup. Vďaka tomu tak v rozhodujúcej chvíli nielenže nestratíte konkurenčnú výhodu, ale práve naopak. Získate náskok pred konkurenciou aj v časoch, keď sa vývoj na trhu radikálne mení.
Aká je naša budúcnosť
vo svete umelej inteligencie?
Od roku 2015, keď vo vývoji AI nastal zlom, sa už umelá inteligencia dokáže učiť a dokonca vytvárať vlastné stratégie. A keďže práve inovatívne stratégie sú odjakživa našou evolučnou výhodou, môžeme povedať, že sa umelá inteligencia stáva stále viac ľudskou.
Avšak s niekoľkými výhodami – umelá inteligencia sa neunaví, nepotrebuje dovolenku a rozhodne nevyhorí ani pri opakujúcich sa rutinných operáciách. Reporty, kontroly faktúr či inventúry skladových zásob tak už nebudú našou nočnou morou, ale jednoducho operáciou, ktorú za nás ochotne a bez rečí spraví
inteligentný softvér.
Preto firmy, ktoré sa nechcú spoliehať na šťastnú náhodu, pristupujú k digitalizácii svojich výrobných, logistických aj obchodných procesov a zverujú ich umelej inteligencii. Obavy, že nám zoberie prácu, sú však úplne zbytočné. Práve naopak, tak ako každá revolúcia, aj táto umožní vznik povolaní a profesií, o ktorých sa nám v minulosti ani nesnívalo. Navyše budú omnoho kreatívnejšie a bez únavných stereotypov, ktoré poputujú tam, kam patria – do histórie.