eKasa je projekt navrhnutý Finančnou správou SR (FS SR), prostredníctvom ktorého vzniká pre podnikateľov od 1. júla 2019 povinnosť prepojiť všetky registračné pokladnice online na ich portál.Prechod na nový systém eKasa je postupne možný už od 1. apríla 2019, pričom všetky novovzniknuté subjekty majú povinnosť sa pripojiť priamo do už len do nového systému. Z elektronických registračných pokladníc (ERP) sa teda stanú online registračné pokladnice (ORP) prepojené na systém eKasa.
V praxi to bude znamenať, že každá pokladnica bude pripojená prostredníctvom internetu na Finančnú správu SR a automaticky bude odosielať požadované dáta o transakciách na server FS SR. Dáta budú ukladané nielen v centrálnom úložisku eKasa, ale rovnako aj v chránenom úložisku v lokálnom zariadení. Na vydávanie bločkov môže slúžiť nielen pokladnica, ale napríklad aj mobil či tablet.
Cieľom je pomôcť podnikateľom, ale aj kupujúcim. Projekt prinesie podnikateľom zníženie administratívnej záťaže, zníženie nákladov a kupujúcim zase zvýšenie ochrany pred nespoľahlivými subjektami, ale napríklad aj elektronické bločky.
Všetky produkty Asseco Solutions (Asseco SPIN, Asseco HELIOS iNuvio/Easy, Asseco WÉČKO, Asseco APplus, Asseco BLUEGASTRO, Asseco HOREC) sú na nový systém eKasa pripravené.
Výber a inštalácia softvéru od Asseco Solutions podľa typu a individuálnych požiadaviek spoločnosti.
Výber vhodného hardvéru a operačného systému spĺňajúceho technické parametre kompatibilné s novou online registračnou pokladnicou.
Zabezpečenie stabilné internetové spojenie na pracovných staniciach kde bude pripojená online registračná pokladnica.
Podanie žiadosti o pridelenie kódu pokladnice prostredníctvom portálu Finančnej správy SR
Stiahnutie inicializačného balíka pre eKasa klienta z portálu Finančnej správy SR obsahujúceho pridelený kód pokladnice, vygenerovaný certifikát a informácie o podnikateľovi.
Napojenie a technické nastavenie online registračnej pokladnice technikom a prenastavenie softvéru konzultantom Asseco Solutions.