Slovenské inteligentné softvérové systémy pomôžu hotelierstvu a gastro biznisu
Pandémia Covid-19 sa v komerčnej oblasti výrazne dotkla ubytovacích zariadení a gastro prevádzok. Aby prežili aj v tejto náročnej dobe, mnohé z nich museli inovovať a v tomto smere posilnili digitálne technológie. Práve tie dokážu mnohé veci zjednodušiť a zefektívniť. Dôkazom toho sú aj sofistikované a inteligentné softvérové systémy pre hotelierstvo a gastro biznis, ktoré navrhli slovenskí odborníci.
Hotelový systém Asseco HOREC je komplexným riešením, ktoré dokáže pomôcť ubytovacím zariadeniam všetkých veľkostí, ako sú hotely, penzióny, ubytovne, rekreačné zariadenia, či wellness centrá a rovnako aj kúpele. Pomerne ľahko sa pritom systém integruje aj do zabehnutej prevádzky, v ktorej potom uľahčí poskytovanie služieb, prácu s hosťami a ich evidenciu.
„Náš hotelový systém obsahuje množstvo modulov a nástrojov pre správu ubytovacích zariadení, ktoré pokrývajú oblasti ako sú rezervácie a ubytovávanie hostí, vernostný systém, pokladňa, cenotvorba, prepojenia na web, nástroje pre manažérov či prepojenie na reštauračný a ekonomický systém,“ vysvetľuje Michal Hruška, teamleader HORECA segment, Asseco Solutions.
V jednoduchosti povedané, slovenský hotelový systém je pružný, a tak sa dá nastaviť presne podľa požiadaviek konkrétneho ubytovacieho zariadenia. Myslelo sa pritom aj na jednoduchosť ovládania.
„Systém Asseco HOREC je postavený na trojvrstvovej architektúre, ktorá pozostáva z Oracle databázy, aplikačného servera a klienta. Serverová časť sa dá prevádzkovať na platformách Windows a Linux. Používateľské prostredie sa v mnohých aspektoch podobá na kancelársky balík Microsoft Office a vďaka tomu je práca so systémom jednoduchá a intuitívna.“
Ubytovávanie hostí môže urýchliť aplikácia eSIGN, ktorá nahrádza papierovú formu GDPR dokumentov. Odpadne tak nutnosť tlače formulárov, keďže ich hosť podpisuje elektronicky cez podpisový tablet.
„Aplikácia eSIGN sa dá tiež použiť na zobrazenie účtu hosťa pred jeho úhradou a zjednoduší aj správu a archiváciu dokumentov. Môže poslúžiť ako marketingový nástroj na propagáciu hotelových služieb.“
K dispozícii je aj modul takzvanej mobilnej chyžnej. Ten zasiela online informácie o stave izieb priamo do systému Asseco HOREC, čím sa zefektívni komunikácia medzi recepciou, chyžnými a údržbou.
„Prostredníctvom mobilnej aplikácie dostane personál aktuálne informácie o potrebe upratania či údržby konkrétnej izby. Spätne potom odošle informáciu o dokončení úloh. Personál môže zaznamenať aj spotrebu minibaru, prípadne nahlásiť potrebný zásah údržbára na izbe.“
Slovenskí programátori z Asseco Solutions sa zamerali aj na gastronomické prevádzky, pre ktoré vytvorili inteligentný reštauračný systém s názvom Asseco BLUEGASTRO. Tento flexibilný softvér dokážu využiť prevádzky ako sú kaviarne, vinárne, reštaurácie, jedálne, hotelové zariadenia či wellness centrá alebo aquaparky.
„Systém zastreší a zjednoduší všetky procesy spojené s gastronómiou, aby zefektívnil prácu zamestnancov a uľahčil evidenciu skladových zásob. Nechýba tvorba receptúr, inventúry, predaj cez dotykové pokladne s priamym prepojením na kuchyňu, vernostný systém, plánovanie akcií a denných menu. Rozsiahle manažérske prehľady poskytujú vedeniu vždy aktuálny pohľad na reálny stav prevádzky, čím uľahčujú rozhodovanie o jej ďalšom chode a rozvoji.“
Aj vďaka štandardizovanému webovému rozhraniu „API“ si Asseco BLUEGASTRO prináša široké možnosti prepojenia aj na iné externé systémy a zariadenia, podľa potrieb danej prevádzky.
„Môže to byť napríklad integrácia s hotelovým systémom Asseco HOREC alebo ekonomickými systémami. Dajú sa prepojiť aj rôzne typy technických zariadení pre kartové a prístupové systémy, snímače čiarových kódov, tlačiarne účteniek, dotykové displeje a ďalšie.“
S reštauračným systémom spolupracuje mobilná aplikácia Kassandra, ktorá pomôže zefektívniť prácu obsluhy v prevádzke.
„Je to taký mobilný čašník. Jednotlivé objednávky sa prijímajú, spravujú a editujú jednoduchým a prehľadným spôsobom. Obsluha môže zadávať objednávky do kuchyne, spravovať viaceré účty a rozdeľovať účty do chodov. Aplikácia podporuje viaceré pokladne a pri výpadku konektivity funguje aj v offline režime.“
Aj v rámci protipandemických opatrení môže prísť vhod možnosť objednávok bez nutnosti osobného kontaktu s obsluhou, napríklad prostredníctvom zariadenia Gastro KIOSK.
„Hosť si vyberie z predvoleného jedálneho lístka a svoju objednávku hneď aj zaplatí. K dispozícii je aj funkcionalita objednávania stravy priamo od stola z terasy cez QR kód. Majiteľ si v aplikácii na e-shope vopred pripraví QR kódy, ktoré budú jedinečné pre každý stôl v jeho prevádzke,“ dodáva Michal Hruška, teamleader HORECA segment, Asseco Solutions.
V čase, kedy sa nedajú naplno využívať priestory gastro prevádzky, môže zasa pomôcť aplikácia e-shop pre vybavenie externých objednávok. Aj vďaka slovenským komplexným systémom Asseco HOREC a BLUEGASTRO môžu teda ubytovacie zariadenia a gastro prevádzky efektívne fungovať nielen počas koronakrízy. Nasadenie takýchto digitálnych technológií im môže v budúcnosti pomôcť ušetriť náklady a nepochybne aj pritiahnuť viac spokojných hostí.