Spoločnosť Forstenlechner vytvára digitálne procesy pomocou softvéru Asseco APplus
Či už ide o inovatívne technické vybavenie budov alebo moderné systémy zásobovania vodou – spoločnosť Forstenlechner Installationstechnik GmbH svojimi riešeniami stanovuje štandardy kvality a trvalej udržateľnosti. Ale v súčasnosti sa mení odvetvie energetiky aj vodohospodárstva.
Požiadavky zákazníkov sa zvyšujú a spolu s nimi aj
náročnosť projektov, ktoré musí rakúsky výrobca každodenne zvládať. S cieľom pripraviť sa už dnes na požiadavky projektov zajtrajška spustila spoločnosť Forstenlechner komplexný projekt digitalizácie. Jedným z kľúčových komponentov je riešenie
Asseco APplus od spoločnosti Asseco Solutions, ktoré vďaka efektívnemu digitálnemu toku procesov odbremeňuje zamestnancov a vytvára tak voľné kapacity pre ďalší rozvoj doterajšieho obchodného modelu.
Táto stredne veľká rodinná firma z mesta Perg v Hornom Rakúsku už od roku 1976 vyvíja, plánuje a vyrába systémy na zásobovanie vodou a čistenie odpadových vôd. Výroba siaha od nerezových nádrží na pitnú
vodu, mechanického vybavenia čistiarní odpadových vôd, dodávky a montáže
úpravní vody až po zákazkové výrobky z nerezovej ocele pre elektrárne a
priemysel. Okrem toho sa portfólio spoločnosti Forstenlechner zameriava aj na technické vybavenie budov šetrné k životnému prostrediu, čo okrem iného zahŕňa výrobu energie z fotovoltaických systémov, inovatívne systémy
vykurovacej techniky alebo automatizáciu v duchu inteligentných
domácností (smart living). Viac ako sto zamestnancov sa v súčasnosti stará o široké spektrum cieľových skupín z radov súkromných a firemných zákazníkov.
Myslieť do budúcnosti
„V posledných rokoch sa komplexnosť
zákazníckych projektov neustále zvyšuje. Zákazníci očakávajú od produktov
najvyššiu kvalitu, no zároveň chcú, aby bolo riešenie individuálne a čo
najviac prispôsobené ich požiadavkách, očakávajú rýchle vypracovanie projektu a
komplexné služby aj po jeho ukončení“, vysvetľuje výkonná riaditeľka Elisabeth Forstenlechnerová. „Zistili sme, že naše predchádzajúce procesy už nedokázali zohľadňovať tento zmenený stav. Z dlhodobého hľadiska sme riskovali stratu konkurencieschopnosti v dôsledku neefektívnosti.“
Aby sa tomu zabránilo, bol v auguste 2020 spustený projekt
internej digitalizácie, ktorého cieľom bolo pomocou investovania do modernej IT infraštruktúry prispôsobiť obchodné procesy v spoločnosti Forstenlechner digitálnemu veku. Vďaka vyššej efektivite by sa mali uvoľniť zdroje na ďalší rozvoj, aby sa zo spoločnosti Forstenlechner stal poskytovateľ komplexných
služieb pre svojich zákazníkov, vrátane zvýšenej koncentrácii a pozornosti na inteligentné bývanie a internet vecí.
Výpadky v toku dát
Doposiaľ sa digitálne mapovali len jednotlivé oblasti pomocou špecializovaných riešení. Okrem zberu výrobných dát sa využíva systém riadenia procesov a systém plánovania výroby. To však neposkytuje úplnú transparentnosť celého obchodného procesu. Okrem toho sa mnohé procesy, ako napríklad príprava ponúk, vykonávajú manuálne a na papierovej báze. To
následne znamená, že predajcovia nemajú vždy aktuálny prehľad o interných
kapacitách.
Aj v oblasti výroby majú výpadky v systéme za následok neefektívnosť. Kusovníky vytvorené napríklad vo fáze návrhu nie je zatiaľ možné preniesť úplne digitálnym procesom do materiálového plánovania a skladového hospodárstva. Tam je zasa práca z veľkej časti založená na
skúsenostiach zamestnancov. Z toho dôvodu sú čiastočne udržiavané veľké bezpečnostné rezervy materiálových zásob, čo má za následok vysoké viazanie kapitálu.
Digitálny základ pre efektívne obchodné procesy
S pomocou nového ERP riešenia chcela spoločnosť Forstenlechner zabezpečiť stabilný technologický základ pre svoje obchodné procesy. A tak sa za podpory externej poradenskej agentúry pustili do hľadania vhodného riešenia a spustili rozsiahly výberový proces. Predstavitelia spoločnosti Forstenlechner sa vopred podrobne zaoberali súčasným stavom a potrebnými zmenami. Výsledkom bolo preddefinovanie cieľových procesov a požiadaviek na budúci
informačný systém.„Nakoniec sme zvolili Asseco APplus“, informuje výkonná riaditeľka. „Rozhodujúcim faktorom bolo jasné pochopenie nášho podnikania, ktoré Asseco Solutions ukázalo. S navrhovanými riešeniami splnili zástupcovia spoločnosti Asseco Solutions naše požiadavky na sto percent a pomohli nám identifikovať budúci potenciál. Dôležitým bodom, prečo sme urobili toto rozhodnutie, bola aj plná integrácia všetkých pre nás relevantných modulov. A napokon, chémia fungovala už od začiatku. Cítili sme, že sme pri spoločnosti Asseco Solutions v dobrých rukách a boli sme presvedčení, že máme na našej strane kompetentného a skúseného partnera.“
Projektové riadenie a inteligentné funkcie
Ťažiskovou témou pri nasadzovaní Asseco APplus vo firme Forstenlechner je podpora projektového riadenia, ktoré je základným pilierom podnikateľských aktivít v spoločnosti. Pomocou projektového modulu riešenia od spoločnosti Asseco Solutions bude táto oblasť v budúcnosti spracovaná kompletne digitálne – od plánovania zdrojov až po kalkulácie po ukončení projektu.
Na zabezpečenie čo najlepšej efektivity a využiteľnosti pri každodennej práci sa okrem iného využije aj umelá inteligencia. Inovatívne dashboardy na báze umelej inteligencie, ktoré sú súčasťou systému Asseco APplus, anonymne analyzujú individuálne používateľské správanie jednotlivých používateľov a následne navrhnú presne tie prvky dashboardu, ktoré poskytnú používateľom optimálnu podporu pri plnení ich úloh. Každý
zamestnanec tak dostane presne tie prehľady a ukazovatele, ktoré potrebuje na
to, aby mohol počas projektu robiť vždy najlepšie možné rozhodnutia.
Digitalizácia materiálu a dokumentov
Systém Asseco APplus by mal tiež zabezpečiť kompletnú digitalizáciu v iných fázach procesu. Napríklad na dosiahnutie efektívneho materiálového hospodárstva sa v budúcnosti budú kusovníky počas
konštrukčnej fázy generovať digitálne a potom sa automaticky porovnajú so skladovými zásobami a stavmi objednávok. Digitalizácia správy dokumentov zase zabezpečí, že informácie budú dostupné na jeden klik. V budúcnosti bude Asseco APplus ukladať všetky dokumenty digitálne na centrálne úložisko, čo znamená, že zamestnanci, samozrejme v závislosti od ich oprávnenia, budú mať okamžitý prístup k potrebným informáciám a v prípade potreby ich budú môcť nájsť aj pomocou fulltextového vyhľadávania.
„Celkovo dúfame, že vďaka novým procesom sa v našej spoločnosti mnohé zlepší“, dodala na záver Elisabeth Forstenlechnerová. „Okrem zníženia nákladov za zásoby vďaka menšej bezpečnostnej rezerve očakávame aj zlepšenie celkovej efektívnosti zariadení v našej výrobe, ako aj vo väčšiu flexibilitu pre našich zamestnancov.
„Asseco APplus nám poskytne
technický základ, na ktorom môžeme trvalo zosúladiť naše obchodné procesy a náš
obchodný model s požiadavkami budúcnosti.“