Digitalizácia v hoteliérstve
Politika predaja v HORECA segmente sa v súčasnej digitálnej dobe dostáva na novú, vyššiu úroveň. Čoraz častejšie sa prechádza na tzv. systém riadeného dopytu.
Kto dnes pracuje s fixnými cenami ubytovania, je z hľadiska konkurencie veľmi zraniteľný.
Hotel si sám určuje, kto a kedy bude aktuálnou cieľovou skupinou. Primárnym marketingovým kanálom sa stáva online svet. Strana ponuky si musí nájsť cestu, ako udržať komunikačný kanál otvorený, preto je potrebné doň vkladať informácie, ktoré sú pre hosťa nevyhnutné. Hotelier tak dokáže „naservírovať“ hosťovi personalizovaný marketingový balíček. Ponuka musí byť nielen pestrá a konkurencieschopná, ale predovšetkým dynamická. Je potrebné obsah obmieňať, aby sa udržal záujem hosťa. Kto dnes pracuje s fixnými cenami ubytovania, je z hľadiska konkurencie veľmi zraniteľný. Tento komplexný balík funkcií by mal spĺňať moderný hotelový systém, ktorý ponúka Asseco HOREC.
Asseco HOREC ponúka okrem detailných hotelových štatistík aj marketingovú segmentáciu hostí v prehľadnej grafickej podobe
Novým efektívnym nástrojom v rukách hoteliera sa tak môže stať práve jeho nový modul centrálnej databázy hostí. Prostredníctvom nej dokáže hotelový systém priniesť efektivitu a komfort pre hoteliera. Komplexne a sofistikovane riadená databáza hostí tvorí v úzkej spolupráci s vernostným systémom nový digitalizovaný „mozog“ hotelového systému Asseco HOREC. A to nielen v ponímaní riadenia recepcie, ale aj manažmentu celého operatívneho rámca hotela, či už dovnútra alebo smerom von, k zákazníkom. Centrálna databáza hostí spracúva dáta, ktoré dokáže následne využiť v oblasti marketingu, obchodu, štatistiky, reportingu a, samozrejme, forecastu. Maximalizuje sa personalizácia profilu hostí. Ponuka je šitá na mieru jednotlivca. Spoločnosť Asseco Solutions tradične rozvíja svoje produkty v úzkej korelácii s potrebami hotelov. Inovatívny charakter prináša víziu kontinuálneho vývoja a prispôsobovania sa novým situáciám na trhu. To ponúka Asseco Solutions prevádzkovateľom ubytovacích a stravovacích zariadení v dobe digitalizácie hotelierstva. Profil hosťa je možné využívať aj v ubytovacom priestore, kde prichádza na trh koncept „smart room“. Tento koncept obsahuje personalizovanú izbu, ktorá sa môže prispôsobovať konkrétnemu hosťovi, od kúrenia, cez TV programy, upratovanie až po ponuku služieb počas pobytu. V nadväznosti to znamená zefektívnenie nákladov a zvýšenie tržieb hotela. Spôsob získavania dopytu hotelových a reštauračných služieb sa mení každý deň, keďže sa menia i nástroje v rukách hoteliera. Cieľ však zostáva vždy rovnaký – vyprevadiť z hotela spokojného hosťa, ktorý sa rád vráti.