Ako zistiť cez pár klikov, čo sa vo vašej firme deje?
Predstavte si ERP systém, ktorý vám umožní bez problémov zvládnuť optimalizáciu riadenia, zefektívni výrobné a logistické procesy a zároveň je vyvinutý špeciálne s ohľadom na špecifiká slovenského trhu s podporou vo všetkých regiónoch. Ak sa vám táto predstava páči, je najvyšší čas predstaviť vám slovenský softvér so svetovými parametrami.
Riadenie firmy prostredníctvom obvyklých MS Office nástrojov nie je nič neobvyklé a v prípade menších firiem dokonca môže dlhodobo fungovať. Nástroje pozná prakticky každý, sú overené v praxi a v zásade by teda s ničím nemal byť problém.
S týmto nastavením si dlho vystačila aj spoločnosť Dekona, popredný slovenský konštruktér a výrobca upínacích zariadení pre svetových výrobcov mobilnej poľnohospodárskej techniky, cestných a stavebných strojov, autobusov, železničnej techniky, špeciálnej vojenskej techniky a ďalších výrobcov konštrukcií.
„Do istého okamihu vám excelovské tabuľky postačia, no akonáhle sa prestávate orientovať v tom, kto a kedy urobil zmenu v tej alebo onej tabuľke, je načase zvážiť iný model riadenia“, hovorí Martin Kalmánek, vedúci oddelenia plánovania spoločnosti. „Vedeli sme, že chceme softvér, ktorý je obojsmerne prepojiteľný s PLM systémom Enovia, ktorý využívame na riadenie životného cyklu našich produktov. Na základe referencií a aj vďaka skvelej dostupnosti podpory sme sa rozhodli pre Asseco SPIN. Výsledky ukázali, že sme si vybrali správne.“
V prípade spoločnosti Dekona spokojnosť so systémom Asseco SPIN dokonca viedla k následnej implementácii výrobného softvéru Asseco APplus.
“Benefitom prepojenia oboch systémov je, že všetky komplexné procesy vo výrobe, nákupe, skladoch, predaji, v starostlivosti o zákazníkov (CRM), riadení projektov a plánovania sú vykonávané v APplus. Ich prenos do účtovníctva v SPIN-e prebieha automaticky online a následne tak postačuje len kontrola zo strany účtovníčky. Keďže sa údaje nemusia nahrávať duplicitne, minimalizuje sa chybovosť ich zadávania a šetrí sa množstvo času, ktorý spoločnosť môže využívať efektívnejšie,” vysvetľuje Jozef Kubus, IT konzultant zo spoločnosti Asseco Solutions.
Pre spoločnosť Dekona to vo výsledku znamenalo úplnú elimináciu excelov pri riadení projektov, efektívnejšie plánovanie výroby na základe skutočných kapacít a nahradenie offline reportov online dashbordami priamo v systéme.
“Vďaka tomu máme omnoho lepší prehľad o úspešnosti cenových ponúk, stave zákaziek a ďalších parametrov a dokážeme tiež omnoho lepšie predikovať vývoj obratu spoločnosti, “ dodáva Martin Kalmánek.
Navyše, ERP systém Asseco SPIN zďaleka nie je určený len pre výrobné firmy. Vďaka svojej modulárnosti, škálovateľnosti a komplexnosti je dokonale modifikovateľný pre rôzne segmenty podnikania. Dôkazom toho je aj jeho využiteľnosť napríklad v riadení verejného sektoru a samospráv, či zdravotníctva.