Čo najviac trápi majiteľov gastro zariadení?
Vďaka množstvu stretnutí a riešení pre našich klientov vieme, s akými problémami sa najčastejšie stretávajú prevádzkari a majitelia z oblasti gastronómie. Poďme sa pozrieť na dva z častých problémov, ktoré sa týkajú procesov.
Zavedenie nového procesuZaviesť nový proces do gastro prevádzky nie je také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Ak sa napríklad rozhodnete zaviesť novú službu, automaticky je s tým spojených množstvo úkonov.
Vezmime si ilustračný príkladZabehnutá reštaurácia „Reštika“ má spoľahlivú a rýchlu obsluhu. Má slušné tržby, ktoré sa rozhodne navýšiť zavedením rozvozu jedál. Okrem hľadania novej pracovnej sily a nákupu rozvozových áut musí začať majiteľ premýšľať aj nad tým, ako zosúladiť procesy tak, aby rozvoz nemal vplyv na bežný chod reštaurácie a neodradil pravidelných návštevníkov.
V prvom rade preto musí vyriešiť, ako rozdeľovať objednávky na rozvoz a objednávky v reštaurácii. Efektívnym riešením sa javí zakúpenie softvéru, ktorý toho bude schopný a ktorý navyše dokáže komunikovať s pokladnicou. Zároveň sa majiteľ rozhodne zaviesť vernostný program pre svojich stálych zákazníkov, aby ich motivoval naďalej sa k nemu vracať. To znamená potrebu zakúpiť ďalší dedikovaný softvér.
V tomto momente potrebuje majiteľ „Reštiky“ minimálne tri rôzne systémy – pokladničný systém, systém na rozvoz a systém na vernostný program.
RiešenieNajjednoduchším riešením by bolo
využívať modulárny informačný systém, ako napríklad
Asseco BLUEGASTRO. V tomto prípade majiteľ iba dokupuje nové moduly do už existujúceho systému, vďaka čomu sa vyhne podobným problémom. Jednoducho, ak bude prevádzka rásť, systém bude rásť s ňou. Nie je potrebné zakaždým kupovať
nový informačný systém.
Zrýchlenie obsluhy = viac zákazníkovKaždému je jasné, že hlavným cieľom prevádzky je generovať čo najväčší zisk. V zásade platí, že čím viac zákazníkov obslúžite, tým viac peňazí zarobíte. Je však veľmi dôležité, aby vyššia rýchlosť obsluhy nemala vplyv na ponúkanú kvalitu.
Pozrime sa na konkrétny príkladCieľom jedného z našich zákazníkov je dodať jedlo na stôl čo najčerstvejšie a v čo najkratšom čase. Inak povedané, jedlo nečaká v kuchyni na kompletizáciu celej objednávky pre stôl, ale v momente, kedy je jedlo dovarené a naservírované, sa vynáša zákazníkovi.
Filozofia do značnej miery ovplyvňuje aj chod reštaurácie. Reštaurácia disponuje čašníkmi, ktorí objednávajú jedlo a pitie a takzvanými „runnermi“, ktorí jedlo vynášajú zákazníkom a odnášajú prázdne taniere a poháre. Reštaurácia má v kuchyni vytvorené stanovištia a ku každému je pridelený iný kuchár. Toto rozdelenie má priamy vplyv na procesy celej prevádzky, ktoré sú odlišné ako procesy v iných reštauráciách. Reštaurácia sa rozhodla navýšiť tržby tým, že obslúži viac zákazníkov za rovnaký čas ako predtým.
Jednou z možností, ako to dosiahnuť, je zamestnať viacerých kuchárov, čašníkov a runnerov. To ale výrazne zvyšuje náklady.
RiešenieNajlepším riešením pre tohto klienta je tzv. Mobilný čašník. Vďaka tomuto nášmu modulu má každý kuchár pridelený vlastný displej, ktorý mu ukazuje aké jedlá má variť. Na pozadí prebehne proces, ktorý rovno od stola pošle objednávku konkrétnemu kuchárovi. Ak jeden kuchár dostane množstvo objednávok a ostatní kuchári sú voľní, systém medzi nich dokáže efektívne prerozdeliť jednotlivé objednávky podľa náročnosti.
V momente ako je jedlo naservírované, „runner“ ho doručí na správny stôl. Vďaka tomu sa maximalizuje efektivita a rýchlosť varenia aj obsluhy bez straty na kvalite.
Spoločnosť totiž už v začiatkoch zaviedla reštauračný softvér Asseco BLUEGASTRO, ktorý je prispôsobiteľný požiadavkám prevádzky. Vďaka tomu dokázala bez zbytočných odkladov zrýchliť obsluhu a zvýšiť objem obslúžených zákazníkov bez významného navýšenia nákladov.